محمدرضا عاشوری

وبلاگ نوشته‌ها و روزنوشته‌های محمدرضا عاشوری

نگرش منفی، نگاه منتقدانه اور وات؟

من از اون آدمام که اگه بخوام کاری رو شروع بکنم یا چیزی رو بخرم یا به طور کلی بخوام چیز جدیدی وارد زندگیم کنم، به اولین چیزی که فکر میکنم بدی‌ها و ایراد‌ها و نقص‌های اون چیزه. فکر میکنم منطقی باشه! چون چیزی که خوبه، خوبه، و برای ما مشکلی ایجاد نمیکنه. اما اون چیزی که ممکنه برامون دردسر بشه،نقص ها و بدی‌های اون چیزیه که میخواد وارد زندگیمون بشه.

در نگاه اول ممکنه از خیلی چیزها خوشمون بیاد و خیلی خوبی‌ها رو توی اون چیز ببینیم، اما وقتی کمی دقیق شیم ممکنه مشکلات و نقص‌هایی در اونا وجود داشته باشه که برامون در آینده مشکل ایجاد کنه و هیچ عقل سلیمی دنبال دردسر نمیگرده، البته دردسر داریم تا دردسر، خیلی چیزا رو میشه حل کرد، اما خب باید تمام سعمون رو بکنیم تا انتخابی داشته باشیم که موجب نشه بیشتر وقتمون رو در آینده صرف برطرف کردن نقص‌ها و مشکلاتی که می‌شد جلوش رو گرفت بکنیم. ببینید منظور من این نیست که باید همیشه همه‌چیز کامل و بی‌نقص باشه، نه اصلا همچین چیزی امکان نداره، منظور من اینه که میشه توی هر موردی، بهترین گزینه‌ای که قابل دسترسی هست رو انتخاب کرد.

خیلی ها به این دیدگاه میگن منفی نگری، اما به نظرم این منفی نگری نیست و اسمش نگاه منتقدانه است، به نظرم اگه همین نگاه منتقدانه رو داشته باشید توی خیلی از انتخاباتون موفق خواهید بود. 

تو مطلب جدیدم این پست کاملتو با آدرس و اسمت میزارم چون خدایی منم میخواستم همینارو بنویسم بعد دیگه در ادامه حرفهای خودمو بگم. هر وقت دیدی اگه راضی نبودی بگو بر دارم. به نوعی من دارم برای شروع مطلبم به نقل میکنم از تو دوست گرامی. یا علی
هیچ مشکلی نیست. اتفاقا خیلی هم خوشحال میشم
سلام. این اولین مطلبی بود که از تو خوندم . خیلی خوب نوشتی و کاملا موافقم کاملا. همیشه هم چوب این کارو میخورم و انگ منفی نگری هم میخورم. اما همیشه این جمله یادم میاد و به همه میگم : " خوشبین هواپیما رو اختراع میکنه و بد بین چتر نجات" هر دو به یه اندازه مفید بودن . اما دومی مهمتره چون اگه اطمینان چتر نجات نبود اون اوایل شاید هیچکس ترجیح نمیداد سوار این وسیله پرخطر بشه. اصلا هر جا حرف از امنیت میاد حرف از منفی نگر ها و بد بین ها میاد و اونا به دنبال همین آدما هستن که اگه های بد و یا احتمالات خطا رو براشون یاد آوری کنه.

این روزها هم رواج پیدا کرده که بیشتر شرکت ها یه مخالف استخدام میکنن تا همیشه با همه چیز مخالفت کنه. این آدما همیشه منفورترین تو شرکت خواهند بود اما همیشه مفیدترین.
فکر میکنم زیاد حرف زدم و این حرف ها رو باید تو یه مطلب جداگانه تو وبلاگم بنویسم.
عاشوری جان عاشوری هستم. نمیدونم شاید فامیل باشیم :)  به هر حال برات آرزوی موفقیت می کنم
مچکرم از نظر خوبت. حرفات جالب بود.
منم همینطور فامیل جان :)
يكشنبه ۷ آذر ۹۵ , ۱۳:۴۰ آقای سر به هوا ...
من هم دقسقا همسن نظرو دارم .
اسمشم نمیذارم منفی نگری میذارم آینده نگری ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
این وبلاگ شامل نوشته‌های پراکنده‌ و روزنوشته‌هایی است که تصمیم گرفته‌ام منتشر کنم.

Designed By Erfan Powered by Bayan