محمدرضا عاشوری

وبلاگ نوشته‌ها و روزنوشته‌های محمدرضا عاشوری

قانون دو دقیقه برای شروع ناقص

درصد زیادی از افرادی که تمایل دارند کاری را شروع کنند از شروع کردن آن طفره می‌روند و به نحوی در دام اهمال کاری گرفتار می‌شوند. یکی از راه‌حل‌ها برای این مشکل استفاده از قانون ۲ دقیقه است. قانون دو دقیقه می‌گوید هر کاری را -هرچقدر بزرگ باشد- برای دو دقیقه شروع کنیم و انجامش دهیم.
مثلا فردی را در نظر بگیرید که قصد دارد یک مقاله ۵۰۰۰ کلمه‌ای بنویسد اما هیچ ایده‌ای ندارد. به صفحه سفید کاغذ زل زده و منتظر است که ایده‌‌ای به ذهنش برسد. این فرد می‌تواند برای ۲ دقیقه شروع به نوشتن جملات تصادفی کند که به ذهنش می‌رسد. با این کار ممکن است از میان جمله‌های نوشته شده ایده بگیرد و کار نوشتن را آغاز کند.
بر خلاف تصور بسیاری از ما که فکر می‌کنیم باید انگیزه داشته باشیم تا کاری را شروع کنیم، انگیزه بعد از شروع کار خود را نشان می‌دهد. قدم‌های کوچک بردارید و آهسته حرکت کنید. یک ماشین مسابقه‌ای که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند نیز از دنده یک و با سرعت کم شروع کرده.
به خودتان اعتماد کنید. در بسیاری از مواقع آدم برای شروع کار ایده‌ای به ذهنش نمی‌رسد. اما اگر شروع کند، حتی به صورت ناقص، می‌تواند اوضاع را به شکلی تغییر دهد که کار به بهترین نحو انجام گیرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
این وبلاگ شامل نوشته‌های پراکنده‌ و روزنوشته‌هایی است که تصمیم گرفته‌ام منتشر کنم.

Designed By Erfan Powered by Bayan