محمدرضا عاشوری

وبلاگ نوشته‌ها و روزنوشته‌های محمدرضا عاشوری

پیاده‌روی 26 مهر

در پیاده‌روی دیروز دو قسمت از پادکست نیوفولدر که یکی از دوستان پیشنهاد داده بود و قسمتی از گفتگوی محمدرضا شعبانعلی با دکتر شهریار شفیعی را گوش کردم.

دو قسمت اول اول پادکست نیوفلدر از نظر اجرا و زیبایی متن گفتار بسیار دلچسب و تاثیر گذار بود. اما هدف من فعلا از شنیدن پادکست و فایل صوتی بیشتر یادگیری است و کمک به توسعه فردی خودم. از طرفی مایلم حرف‌هایی را در پادکست‌هایی که گوش می‌دهم بشنوم که بتوانم آن‌ها را مکتوب کرده و با شما به اشتراک بگذارم.

گفتگوی شعبانعلی و دکتر شفیعی هم نصف‌ونیمه ماند. فقط قسمت‌هایی از آن را گوش دادم که دکتر شفیعی از تحصیلات خود می‌گفت و ماشاالله هم چقدر تحصیلات دارد. اگر اشتباه نکنم چهار مدرک فوق لیسانس،یک لیسانس و یک پی اچ دی از دانشگاه‌های معتبر دارد.

ایشان را با عنوان پدر برند ایران می‌شناسند. دکتر شفیعی می‌گفت علم برند درست است که در غرب شکل گرفته اما به این معنی نیست که قبل از آن برند وجود نداشته است. حتی در ایران هم قبل از به وجود آمدن علم برند، برندسازی در عمل شکل می‌گرفته اما زحمت تئوریزه کردن آن را غرب کشیده است.

برند و برند سازی مبحث جالبی است و به قول محمدرضا شعبانعلی همه یک جور‌هایی فکر می‌کنند از برند و برندسازی سر در می‌آورند. اما علم برند یک علم میان رشته‌ای است و از ترکیب چندین علم به وجود آمده است و به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنیم نیست.

در روز‌های آینده بیشتر در مورد چیز‌هایی که از برندسازی یاد می‌گیرم خواهم نوشت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
این وبلاگ شامل نوشته‌های پراکنده‌ و روزنوشته‌هایی است که تصمیم گرفته‌ام منتشر کنم.

Designed By Erfan Powered by Bayan