محمدرضا عاشوری

وبلاگ نوشته‌ها و روزنوشته‌های محمدرضا عاشوری

لذت ناشناس بودن

من سالهاست که وبلاگ می‌نویسم. وبلاگ‌های زیادی هم داشته‌ام. چندین وبلاگ ایجاد کردم و کمی در آنها نوشتم و بعدش به سرم زد و همه چیز را حذف کردم. بعضی وقت‌ها به سرم می‌زد که یک وبلاگ درست کنم و در آن ناشناس بمانم و حرف‌هایی بزنم که به‌عنوان محمدرضا عاشوری نمی‌توانم بزنم. اما هیچ‌وقت نتوانستم بیشتر از یکی دوتا پست در چنین وبلاگ‌هایی منتشر کنم. همیشه از خودم می‌پرسم که چه بشود؟ اصلاً چه می‌خواهی بگویی که نمی‌توانی با اسم خودت بگویی؟

در میان وبلاگ‌هایی که ساختم تنها آنهایی را نگه داشتم که اسم خودم روی آنها بود، چون دوست داشتم اگر حرفی می‌زنم خودم باشم و کسی که می‌خواند بداند چه کسی این حرف را زده است. دوست دارم آنهایی که مرا می‌خوانند مرا بشناسند؛ اشتباه برداشت نکنید، نه به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس یا کسی که فعالیت خاصی می‌کند، به‌عنوان یک دوست، به‌عنوان کسی که او را می‌شناسند و گاهی می‌توانند چند کلمه با او صحبت کنند.

گاهی فکر می‌کنم در ناشناس نوشتن لذتی است که هیچ‌وقت آن را تجربه نکرده‌ام. اما به نظرم هرکس یک «چرا» برای نوشتنش دارد و «چرایی» نوشتن من با ناشناس نوشتن هم‌جهت نیست، حتی اگر لذت زیادی در این کار باشد.

من هم بار ها با خودم گفتم کاش ناشناس مبنوشتم اما بعد برگشتم فکر کروم حالا مثلا چند تفر توی وبلاگ پیدا میشن که کنجکاو بشن فلانی تو واقعیت کیه و چه شکلیه.

فکر میکنم با ناشناس نوشتن ادم باز هم خودش نیست :)

 

به نظر من اعتبار نظرات و گفته‌هایی که گوینده‌ش ناشناسه کاملا زیر سواله. آدم خودش باشه و پای حرفش بمونه خیلی بهتره.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
این وبلاگ شامل نوشته‌های پراکنده‌ و روزنوشته‌هایی است که تصمیم گرفته‌ام منتشر کنم.

Designed By Erfan Powered by Bayan