محمدرضا عاشوری

وبلاگ نوشته‌ها و روزنوشته‌های محمدرضا عاشوری

نقش نگرانی در اهمال کاری - برای رفع نگرانی چه باید کرد؟

امروز که داشتم در مورد اهمال کاری مطالعه می‌کردم به این موضوع برخورد کردم. نگرانی‌ها مساله مهمی هستند. با اینکه مقدار زیادی از مغز ما را همیشه به خود مشغول کرده‌اند ما تلاش ویژه‌ای برای مقابله با آن‌ها نمی‌کنیم.

وقتی حجم زیادی از ذهن همیشه مشغول پردازش نگرانی‌ها باشد مشخصا در تمرکز کردن با مشکل مواجه خواهیم شد. تمرکزمان به سمت موضوعات مختلفی منحرف خواهد شد. آن هم چه موضوعاتی؟ مواردی که در بسیاری از آنها هیچ کاری از دست ما ساخته نیست.

این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است. چون بسیاری از ما هنگامی که نگران هستیم و احساس می‌کنیم ذهنمان درگیر است کارایی خود را از دست می‌دهیم. بسیاری از کار‌ها را به آینده موکول می‌کنیم تا ذهنمان کمی آرام شود. شاید حق را به خودمان بدهیم، باید ذهنمان آزاد باشد تا بتوانیم کار‌های مهم بکنیم، فعلا همین کار‌های دم دستی را انجام می‌دهیم تا بعدا که از نگرانی‌هایمان کاسته شد  سراغ کار‌های مهم برویم. این دقیقا همان اهمال کاری است که در موردش صحبت می‌کنیم.

در mrashouri.com  مطلبی در مورد نگرانی‌های بی دلیلی که کنترلی روی آنها نداریم منتشر کرده‌ام. اگر دوست داشتید مطالعه کنید. باعث خوشحالی من خواهد شد.

دوشنبه ۶ دی ۰۰ , ۲۳:۲۴ ماه توت‌فرنگی

تا یه سال پیش که تسلیم بودم در برابرش و فقط داشتم نابود می شدم. تقریبا یه ساله که دارم سعی می کنم به خودم بفهمونم احتمال رخ دادنشون خیلی پایینه و فکر کردن بهشون دردی دوا نمی کنه چون حتی اگر رخ بده کنترلی روشون ندارم.

منم چنین مشکلی دارم. البته با دز کمتر. خیلی مشکل آزاردهنده‌ایه
دوشنبه ۶ دی ۰۰ , ۱۷:۰۹ ماه توت‌فرنگی

سلام 

من رفتم خوندم می خواستم نظر بذارم ولی اجبار می کرد ایمیل وارد کنیم.

واقعا نگرانی ها غول خیلی بزرگی هستن. حداقل ۳ سال از عمرم رو درگیرشون بودم و تازه دارم سعی می کنم ازشون رها بشم شاید حتی کامل هنوز موفق نشدم. 

امیدوارم مفید بوده باشه. شما از چه روشی برای غلبه بر نگرانی ها استفاده می‌کنید؟

محدودیت رو برداشتم. به این فکر نکرده بودم که شاید عده‌ای نخوان ایمیلشون رو وارد کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
این وبلاگ شامل نوشته‌های پراکنده‌ و روزنوشته‌هایی است که تصمیم گرفته‌ام منتشر کنم.

Designed By Erfan Powered by Bayan